יום רביעי, 26 בפברואר 2014

יום שני, 17 בפברואר 2014

מיקי לוי מזמין אותנו לביקור בשערי חולדה

מכתבו של עו"ד ויסולי למיקי לוי 

סגן שר האוצר

לשעבר ממ"ז ירושלים 


יז' אדר א התשע"ד 17.2.14 

לכב'
ח"כ מיקי לוי 
הכנסת
ירושלים

הנדון: הזמנתך לביקור במדרגות חולדה בהר הבית

ביום 12.2.14 נאמת במליאת הכנסת ואמרת את הדברים הבאים:
"אני מזמין אתכם לעתיקות שנחפרו מסביב להר הבית. אני מזמין אתכם להיכנס לשם. מה שאתם (הח"כים הערבים) קוראים 'אל אקצה הקדום', אלה הם מדרגות חולדה שהובילו אל הר הבית, עליכם להסתכל אל התקרה, ולהבחין במעשי אמן יהודי שריקע בתקרה לולב, ואתרוג, ורימונים, וכדי להבין מהי זכותנו על הארץ הזו אחת ולתמיד. ולהיכנס לאורוות שלמה, וללכת לצד המזרחי דרומי, ולהסתכל על אבן שחרוט בה לולב".

איש אינו יכול לשכוח שתקופתך כמפקד מחוז ירושלים במשטרה היתה התקופה החשוכה ביותר בתולדות העם היהודי בהר הבית בעת החדשה, כאשר מנעת מיהודים לבקר בהר הבית במשך שלוש שנים. רק לאחר שאוימת על ידי הכנסת, נאנסת לפתוח סדק צר בשערי הר הבית ליהודים. יש להצטער כי את הנורמות הפסולות של האפליה הגזענית נגד יהודים המבקרים בהר הבית אימצו מאז גם מחליפיך.

ואולם, אנחנו מברכים על חזרתך בתשובה ומקבלים בחדוה את הזמנתך לבקר במדרגות חולדה. אלה המדרגות שהובילו את עולי הרגל בבית שני לבית המקדש, לאחר שהם טבלו במקוואות שבאזור הכותל הדרומי של הר הבית.

מדרגות חולדה הן השריד ההיסטורי העתיק ביותר שהשתמר במלואו מתקופת בית שני. ואולם, עד היום המשטרה נכנעת לאיומי הטרור של המוסלמים ומונעת מיהודים לבקר בהן. יתרה מכך – המשטרה הרשתה למוסלמים לבנות, ללא תוכניות וללא היתרי בניה, את המסגד הגדול ביותר במזרח התיכון מסביב למדרגות העתיקות האלה, תוך הריסת השרידים הארכיאולוגיים בהר הבית. 

אך המסגד אינו מפריע לנו. יתפללו המוסלמים כאוות נפשם ואנחנו נבקר ונתפלל בשרידי מקדשנו.

אולי גם תעזור לנו לשכנע את הפיקוד הבכיר של המשטרה להפסיק להתנהג כמו פיל זקן ומפוחד הרועד מכל צעקת "אללה אכבר" של שליחי האיסלאם הקיצוני בהר הבית, מהח'מאס ועד אל-קאעידה, ועוצר יהודים ב"עבירה" האיומה של נשיאת דגל ישראל. אוי לבושה.

אנחנו גם מצפים שתסייע לבקשתנו מראש הממשלה נתניהו, לפתוח את שערי החולדה בכותל הדרומי (השער הכפול והשער המשולש), כדי שהמוני בית ישראל יוכלו לבקר בהר הבית "ולהבין מהי זכותנו על הארץ אחת ולתמיד", כדבריך.

אנחנו מקווים שתעמוד במילותיך ובהזמנה שנתת בנאומך בכנסת.

בכבוד רב,

אביעד ויסולי, עו"ד
יו"ר המטה המשותף

העתק: ראש הממשלה
השר לבט"פ
מפכ"ל
ממ"ז ירושלים
יו"רי תנועות הר הבית והמקדש